Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) (RODO) informuję, że:
- Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Tczewie z siedzibą przy Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 83-110 Tczew
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@um.tczew.pl lub listownie na adres administratora z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań ustawowych Straży Miejskiej na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) b) c) d) e) RODO
Art. 6 ust. 1 lit. a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Możemy przetwarzać m.in. do udziału w zajęciach organizowanych przez Straż Miejską;
Art. 6 ust. 1 lit. b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy m.in. w związku z realizacją zawieranych umów na usługi wykonywane na rzecz Administratora;
Art. 6 ust. 1 lit. c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Działania związane z zadaniami ustawowymi Straży Miejskiej;
Art. 6 ust. 1 lit. d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej. Przede wszystkim działania związane z sytuacjami zagrożenia życia lub zdrowia np. dane osób wymagających pomocy, dane osób zaginionych;
Art. 6 ust. 1 lit. e) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. Zgodnie z zadaniami ustawowymi Straży Miejskiej np. ochrony środowiska, pomoc bezdomnym.
- Administrator na mocy przepisów prawa uprawniony jest do pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych z zasobów administracji państwowej.
- Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa lub podmioty świadczące usługi Administratorowi na podstawie odrębnych umów.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do osiągnięcia celu przetwarzania wskazanego w pkt 3 oraz terminów przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji, a w przypadku przetwarzania na podstawie zgody – do czasu ustania celu, w jakim zostały zebrane lub wycofania zgody.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
- – dostępu do danych oraz kopii danych,
- – do wycofania zgody w dowolnym momencie (obowiązuje w stosunku do przetwarzania od momentu złożenia oświadczenia i w sytuacji, w której podstawą prawną przetwarzania jest zgoda),
- – do żądania sprostowania danych,
- – do żądania usunięcia danych osobowych oraz bycia zapomnianym,
- – do żądania ograniczenia przetwarzania,
- – do przenoszenia danych,
- – do sprzeciwu wobec przetwarzania.
Z zastrzeżeniem odrębnych przepisów, które mogą ograniczyć wszystkie bądź poszczególne prawa.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, konsekwencją niepodania danych osobowych może być brak możliwości osiągnięcia celu procesu przetwarzania wskazanego w pkt 3.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w celu podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany ani nie będą wykorzystywane do profilowania.