 1. Wymagania niezbędne: ukończone 21 lat, wykształcenie średnie, uregulowany stosunek do służby wojskowej, Ponadto kandydat musi posiadać obywatelstwo polskie, korzystać z pełni praw publicznych, nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwa lub przestępstwa skarbowe, cieszyć się nienaganną opinią, posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku, to jest być sprawnym pod względem fizycznym i psychicznym.
2. Wymagania dodatkowe: znajomość przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (tekst jednolity Dziennika Ustaw z 2018 roku, pozycja 928 ze zmianami) i ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dziennika Ustaw z 2018, pozycja 1260), ukończony kurs podstawowy Strażnika Miejskiego, znajomość jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym, prawo jazdy kategorii B, umiejętność obsługi komputera, praca w programie Windows, Microsoft Office (Word – edytor tekstów, Excel – arkusz kalkulacyjny).
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych, czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym, współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia, ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej, współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych, doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób, informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi, konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy. Nie jest możliwe łączenie zatrudnienia w Urzędzie z wykonywaniem zajęć tożsamych, pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje się w ramach obowiązków służbowych.
4. Wymagane dokumenty: podpisane odręcznie list motywacyjny oraz curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, kserokopia książeczki wojskowej, kserokopie świadectw pracy (zaświadczenie o zatrudnieniu), kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, zdobyte kwalifikacje i umiejętności, kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza znajduje się na stronie internetowej www.bip.tczew.pl lub można go pobrać z Wydziału Organizacyjnego i Kadr – parter, pokój numer 2 w budynku przy Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego 1), oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o niekaralności , oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tczewie lub pocztą na adres Urzędu: 83-110 Tczew, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko- strażnika w Straży Miejskiej w Tczewie .
|